ASML شرکت چند ملیتی هلندی است که ارائه دهنده پیشرو سیستمهای لیتوگرافی برای صنعت نیمه هادیها است و از زمان تاسیس در سال 1984 با حضور جهانی همراه بوده است. این شرکت اکنون بزرگترین تامین کننده سیستم های فوتولیتوگرافی در صنعت نیمه هادیها در جهان است.
ASML طی پنج سال پس از تأسیس، اولین دفتر بین المللی خود را در ایالات متحده تأسیس کرد (1989) و به سرعت حضور جهانی خود را گسترش داد. تا سال 1995، ASML با داشتن دفاتری در تایوان و کره جنوبی، حضور چشمگیری در بازار آسیا داشت و بر گسترش سریع جهانی آن تأکید بیشتری داشت.
این شرکت تولید کننده لوازم جانبی کامپیوتر از زمان آغاز به کار در سطح جهانی بوده و محصولات خود را در کشورهای مختلف به فروش رسانده است. لاجیتک که در سال 1981 تأسیس شد، با فعالیت در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، در اوایل حضور جهانی خود را ایجاد کرد. در اولین سال تاسیس، در سطح بین المللی گسترش یافت و دفاتری را در سوئیس، ایالات متحده و تایوان افتتاح کرد تا به مشتریان جهانی خود خدمات بهتری ارائه دهد. لاجیتک به عنوان نمونه ای موفق از یک شرکت جهانی متولد شده شناخته می شود. این شرکت با یک چشم انداز جهانی تأسیس شد و با هدف داشتن یک جایگاه جهانی از همان ابتدا، بر بازار بین المللی تمرکز داشت. تا سال 1990، لاجیتک در بیش از 50 کشور در سراسر جهان حضور داشته که نشان دهنده رشد سریع جهانی و تعهد خود به ارائه خدمات به بازارهای بین المللی بود
شرکت Alibaba به سرعت در سطح بین المللی گسترش یافت و اکنون یک رهبر جهانی در خرده فروشی آنلاین است. علی بابا که در سال 1999 تأسیس شد، به سرعت فراتر از چین گسترش یافت و در بیش از 200 کشور فعالیتهای بینالمللی داشت. در عرض دو سال پس از تاسیس، علی بابا اولین وبسایت بین المللی خود را به نام Alibaba.com راه اندازی کرد که تامین کنندگان چینی را با خریداران جهانی مرتبط میکرد.
در سال 2005، علی بابا اکثریت سهام پلتفرم خرید آنلاین چینی Taobao را به دست آورد و به سرعت به یک نیروی غالب در بازار تجارت الکترونیک چین تبدیل شد و زمینه را برای گسترش جهانی علی بابا فراهم کرد.
Suntech Power، تولید کننده photovoltaic چینی، نیز یک شرکت جهانی متولد شده است. این شرکت تنها در پنج سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۶، با سهم بازار جهانی 10 درصد، به بزرگترین تولیدکننده ماژول های photovoltaic در جهان تبدیل شد. تا سال 2010، Suntech Power در بیش از 80 کشور حضور داشت و گسترش سریع بین المللی خود را به نمایش گذاشت. در سال 2011، محمولههای بینالمللی بیش از 80 درصد از کل فروش آن را به خود اختصاص داد
I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy. Just click “Edit Text” or double click me to add your own content and make changes to the font. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.